Virka amigurumi -

Mönster på virkade babyskor

Som ni kanske hunnit läsa i ett tidigare inlägg har jag beslutat mig för att göra alla mina mönster gratis. Så här kommer slutligen gratis mönster på alla mina virkade babyskor!

Nu är alla mina mönster upplagda gratis på bloggen att ladda ner för eget bruk. Se det gärna som en lite för tidig julklapp eller som ett försenat sätt att fira mina 100 000 besökare! :D



Mönster på virkade babystövlar



Mönster på virkade converse



Mönster på virkade ballerinaskor och sandaler med rosett



Mönster på virkade loafers med knappar


Lycka till med virkandet allihop!

Kommentarer
Skrivet av: Sanna, Ett Nästintill Tvillingliv!

Tusen tack för du är generös och delar dessa gratis.

2011-11-23 @ 21:07:01
URL: http://saannisdesign.blogspot.com/
Skrivet av: sunna

Tack va generös du är

2011-11-23 @ 22:32:38
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Skrivet av: Suss

Vad snäll du är! Tusen tusen tack!

2011-11-23 @ 23:43:10
URL: http://virkstan.blogspot.com
Skrivet av: Birgitta A

Hej!

Tusen tack! Supersnällt att du delar med dig.

2011-11-25 @ 11:43:02
Skrivet av: Fiff

Wow! Vad härligt. De är så söta!

2011-11-25 @ 23:46:09
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/
Skrivet av: anonym

Varför lägger du ut dom gratis nu? Jag vet att de flesta blir glada och så, men tänk på oss som redan köpt mönstret då?

2011-11-27 @ 17:59:09
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej anonym!



Ja, visst kan det kännas orättvist att man betalt för mönstret och sedan läggs det upp gratis på bloggen. Men eftersom bloggen "vilar" lite och Cerizmo som tillhandahöll mina mönster via Paypal ändrade sitt avtal, kände jag att jag inte hade möjlighet att sälja och skicka ut mönster till de som ville köpa längre. Så därför beslutade jag mig för att lägga upp dem gratis för alla, istället för att ta bort dem helt. Det är svårt att göra alla nöjda, men jag hoppas att du kanske kan hitta andra gratismönster här, som du inte betalt för redan! :) Annars får du väl trösta dig med att du i alla fall haft tillgång till mönstret före alla andra.

2011-11-28 @ 11:46:22
Skrivet av: anonym

Jag förstår, kollade på det andra gratismönstrena och blev väldigt inspirerad att virka dom. För övrigt älskar jag dina mönster.

2011-12-07 @ 13:44:53
Skrivet av: Susanne

Hej i mönstren för de flesta skorna står det att man får sälja i lite skala. gäller detta även på converse skon?

2011-12-12 @ 13:04:36
Skrivet av: Susanne

Hej Susanne!



Ja, även converseskor från mitt mönster får man virka och sälja i liten skala. Detta gäller alla mina mönster! :)



Anledningen till att jag tillåter detta är dels för att sådan försäljning ändå inte går att kontrollera helt av olika anledningar, dels för att jag själv vet att det som regel ändå inte är några stora pengar man kan tjäna på detta, med tanke på all tid man lägger ner! :)



Lycka till med virkandet och försäljningen! :)

2011-12-14 @ 12:48:01
Skrivet av: Pernilla

Fantastiskt! Årets julklapp! Tusen tack

2011-12-30 @ 11:46:37
Skrivet av: Therese

Har virkat dina fina ballerinor. Ska bara köpa band, sedan är de klara! Tack för det fina mönstret! Hoppas det är ok att jag länkar till dig och mönstret sedan när de är färdiga?

2012-01-29 @ 22:54:22
URL: http://stariz.blogg.se/
Skrivet av: Lena

Snälla hjälp mig! Farmor + 65 fattar inte hur jag ska skriva ut mönstren. Jag vill så gärna virka dom bedårande skorna till min nyfödda lilla sondotter, men hur jag än gör kan jag inte skriva ut eller spara in mönstret.Jag kan ju inte sitta med datorn hela tiden!

2012-02-04 @ 17:13:45
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej Farmor +65! :)

Om du tittar noga på mönstret efter du klickat på länken, så ser du att det finns en liten ikon i form av en skrivare uppe i listen till vänster. Det står Print (PDF) (Ctrl+P) när du för muspekaren över denna ikon. Tryck på den, så ska du kunna skriva ut mönstret.



Du kan också trycka in Ctrl+P så ska du kunna skriva ut mönstret. Hoppas du kan skriva ut mönstret nu och lycka till med virkandet! :)



Mvh Jeanette

2012-02-05 @ 20:16:31
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej Therese!



Självklart är det OK att du länkar till mig och mönstret, det blir jag bara glad för! Ska bli spännande att se dina ballerinaskor! :)



Mvh Jeanette

2012-02-05 @ 20:18:31
Skrivet av: Anonym

Det var inte mitt huvud det var fel på utan inställningen på min laptop som inte stämde.Tack för ditt svar i alla fall. MVH Lena

2012-02-06 @ 10:36:30
Skrivet av: Fiff

Jag har börjat virka på dina fina loafers, och jag måste säga att det är ett riktigt bra skrivet mönster! Men i steg 3, varv 3 så står det första att man ska virka hst, o sedan dst ihop, och sedan vanliga dst. Det kan ju inte stämma..? Ska det vara hst, dst ihop, och sedan hst igen? Eller ska det vara dst, dst ihop, dst?

Tacksam om du vill svara! O hoppas du förstod vad jag menade :-)

2012-02-07 @ 14:49:55
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej Fiff!



Ja, det har blivit fel i loafers mönstret! :( Det ska vara hst, sedan dst ihop (så det blir ett diskret "hålmönster") och sedan hst igen.

2012-02-10 @ 17:44:25
Skrivet av: Fiff

Tack för svaret :-)

Jag kände på mig att det var så, och skon blev bra!

2012-02-12 @ 17:28:07
URL: http://fiffelochtrad.blogspot.com/
Skrivet av: Sian

Virkade precis converse skorna och de blev så fina, har fått jätte många fina kommentarer på fb. Tack för att du delar med dig gratis av dina fina mönster

2012-03-08 @ 08:35:03
Skrivet av: Vonkis

Tack så otroligt mycket. Har försökt få till ett par skor till en ängel jag virkar. Utgick från ditt ballerinamönster.



Här kan du se hur resultatet blev.



http://vonkis.blogspot.com/2012/03/befinner-mig-i-en-virkbubbla.html



Vänligen

Vonkis

2012-03-09 @ 21:43:29
URL: http://vonkis.blogspot.com/
Skrivet av: Jessica

Tusen tack! Nu blir min mamma glad när hon kan virka fina skor till sina barnbarn :D

2012-03-10 @ 19:06:06
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/
Skrivet av: Annakarin

Hej!

Virkade en av converseskorna och gav upp lite. Det blev jättekonstigt med tån, det där med att plocka upp 4 maskor, hur funkar det? Frågade modern, men inte ens hon visste hur man skulle göra. Det vore jättesnällt att förklara hur man gör.

Tack på förhand.

2012-03-11 @ 17:20:59
Skrivet av: Johanna

Virkar en hel del av dina skor, speciellt loafers och stövlar, piffar till dem lite som jag själv tycker på. Lagt upp en bild på några av dem på min blogg. Vänner och kollegor gillar dem, fina presenter till de som ploppar ut bebisar runtomkring mig just nu. Tack i massor för att du la ut mönstrena, det väckte virklusten i mig igen!



Jag har provat att virka stövlarna i de bägge större storlekarna och får till en så konstig form fram på skon, den liksom faller ihop istället för att som på de båda mindre storlekarna ha en fin form även utan babyfot i sig.. Har du något tips att dela med dig, eller det bara blir så? :)



Ha en fin dag!

2012-03-12 @ 14:17:14
URL: http://polkadots.blogg.se/
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej!

Så kul att så många uppskattar mitt mönster och det är alltid lika roligt att se bilder på era hantverk! :)



När det gäller att plocka upp maskor på tån så är det i sidan på tån som man plockar upp maskorna, eller rättare sagt man virkar ju runt om hela skon och även på sidan av tån då, där man får "plocka upp" maskorna. Hoppas det blev lite tydligare nu! :)



Vad gäller formen på de stora storlekarna på stövlar så stämmer det att de sjunker ihop lite framtill, det blir inte lika snyggt som på de små storlekarna om stöveln inte sitter på foten. Jag vet inte riktigt vad man kan göra åt detta, kanske prova att virka med ännu tjockare garn så stöveln får mer stadga?

2012-03-22 @ 21:37:00
Skrivet av: Bettina

Vilka fina mönster tycker det är så kul att det finns människor som vill dela med sig finns även mönster på min blogg =)

2012-06-15 @ 18:00:39
URL: http://norrbacken.blogg.se/
Skrivet av: Gill Stenberg

Hej

Måste bara få säga att alla dessa fina babyskor är så ljuvliga och så himla kul att göra

2012-08-10 @ 08:41:40
Skrivet av: Milla

Åh,underbara du!! TACK så Mycket!!!

2012-08-22 @ 12:32:49
URL: http://surdegsmilla.blogspot.se
Skrivet av: Susann

Hej och tack snälla för de fina mönstren. Nu blir det att virka för fullt!

2012-09-20 @ 10:59:20
Skrivet av: Christina p

Vilka söta skor och vad snällt av dej att dela med dej så här. Stort tack. kram

2012-10-02 @ 11:14:01
Skrivet av: I M

Tusen tack för det fina mönstret!!

2012-10-02 @ 22:17:02
URL: http://virkvaerk.blogspot.com
Skrivet av: Annika

Tack för de fina mönsterna! Jag som nybörjare skulle gärna vilja veta ca bredd på sulorna i de olika storlekarna så blir det ännu lättare.

2012-12-30 @ 22:28:23
Skrivet av: Josefine

Jättefina mönster verkligen. Håller på med ett par losers men stött på lite patrull. Det står på steg 3 att man ska virka samman 2 dst 6 gånger. Virka samman tror jag att ja förstår men hur menar du med6 gånger? I 6 kommande maskor eller i samma som första dst?

2013-01-31 @ 13:22:17
Skrivet av: Josefine

Jättefina mönster verkligen. Håller på med ett par losers men stött på lite patrull. Det står på steg 3 att man ska virka samman 2 dst 6 gånger. Virka samman tror jag att ja förstår men hur menar du med6 gånger? I 6 kommande maskor eller i samma som första dst?

2013-01-31 @ 13:23:11
Skrivet av: Stina

Tack för mönstret! Har precis virkat ett par bruna loafers och ska nog göra ett försök med conversen : )

2013-03-08 @ 09:48:00
URL: http://www.garnterapi.com
Skrivet av: Ninnie

Underbara små skor och underbart tydligt mönster! Tack! Men jag har stött på samma problem som Josefine. Är nybörjare och förstår inte riktigt hur man virkar dst tillsammans eller hur man gör det 6 gånger, min tådel växer som 17 då och det blir som en flärp. Har provat lite olika sätt men jag misstänker att jag gör helt fel från början. Tacksam för svar!

2013-03-25 @ 15:23:03
Skrivet av: Ingalill Hjort

Hej,tack för de fina mönstren, har bara en liten fråga. Vill så gärna virka baby loafers till mitt barnbarn men kommer inte in på den sidan.
Verkar somlänken inte fungerar till loafers.

vänliga hälsningar
Ingalill

2013-11-10 @ 22:00:18
Skrivet av: Ingalill Hjort

Hej,tack för de fina mönstren, har bara en liten fråga. Vill så gärna virka baby loafers till mitt barnbarn men kommer inte in på den sidan.
Verkar somlänken inte fungerar till loafers.

vänliga hälsningar
Ingalill

2013-11-10 @ 22:00:19
Skrivet av: Fralla

Hej!
Jag började virka ett par converse till en nyfödd baby häromdagen, men nu kan jag inte komma åt länken längre... Jag trivs så bra med ditt mönster för det är så enkelt och du förklarar alla steg så bra...!

2014-11-14 @ 20:09:09
Skrivet av: Maria

Hej!

Jag kan inte heller komma åt mönstren, och jag är så sugen på att sätta igång!
Tack för att du lägger ut.

/Maria

2014-11-22 @ 11:59:04
Skrivet av: Maria

Hej!

Jag kan inte heller komma åt mönstren, och jag är så sugen på att sätta igång!
Tack för att du lägger ut.

/Maria

2014-11-22 @ 11:59:06
Skrivet av: Holmfridur benediktsdottir

Hej jag undrar om du kan hjälpa mig med mönstret av converse sko.Jag förstår inte när jag virkar tungan i varv 1.Jag har 11 maskor och ska virka efter varv 2 9 varv och då ökar jag 18 maskor som gör då 29,sen avmaska i allt 6 maskor men sista varvet ska sluta med 5 maskor.Jag är nybörjare och tyckte ditt mönster är perfekt.Jag vill tacka dig för fina mönster och sidan är så fin.
Frida

2015-04-24 @ 09:27:12

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback