Virka amigurumi -

Jag har lärt mig mycket nytt!

Igår var ju workshopen i Broomstick Lace och jag har dels lärt mig denna gamla virkteknik, som även går under namnen Jiffy Lace, Peacock's eye crochet och Crochê Peruano. Man använder en tjock sticka och en virknål. Jag virkade en torgvante men tyvärr är det lite svårt att få bilderna riktigt bra.





Tjejen som höll i kursen var en riktig fena på det här med virkning! Av henne lärde jag mig hur man lägger upp en rad fasta maskor, stolpar eller vad man nu vill ha direkt utan att virka en rad luftmaskor först. Hon lärde oss knep på hur man lättare kan räkna hur många maskor man har på tråden och hon var allmänt trevlig, inspirerande och kunnig. Hon ska hålla i fler kurser bl.a. virka platta motiv såsom hjärtan och höstlöv så det funderar jag att gå på också. Sen hade hon ett par kurser till men de kändes som jag redan kunde. ;)

Jag ångrar inte en sekund att jag gick på den här workshopen för det öppnade upp en ny värld i virkningen, inte bara med Broomstick Lace utan också med allt möjligt annat man kan göra. Det ser kanske komplicerat ut, men det var det inte! Det fanns ett par totala nybörjare på workshopen och de lärde sig också detta utan större problem.

Kommentarer
Skrivet av: sunna

Åh va kul det låter, ny inspiration är alltid härligt

2010-10-24 @ 10:58:31
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com
Skrivet av: Elin Th

Oj! Det låter helt underbart, vad avundsjuk jag blir! Har du någon länk till hemsida/blogg till den fantastiska läraren? Skulle vara kul att se om hon håller någon kurs i mina trakter!

2010-10-24 @ 13:50:07
URL: http://elinthomasson.blogspot.com
Skrivet av: Stick-Kine

Säger detsamma, vem är läraren? Kan man nå henne, finns hon i min närhet?

2010-10-24 @ 22:35:31
URL: http://www.stickankine.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback