Virka amigurumi -

Kreativ helg

Jag har haft en riktigt bra och mysig helg! Avkopplande med mycket virkning men ändå varit aktiv och träffat vänner och varit ute i det sköna vårvintervädret.

Av garnet och ögonen jag vann av Charming Crochet virkade jag denna lilla dinosaur:



Söt va? Jag planerar att virka äggskalshalvor också för det är en nykläckt liten dinosaurbaby.

Sen har vi en mjuk trasdockskanin som jag virkat på ett litet tag men som blev klar i helgen. Jag har länge velat göra ett eget kaninmönster, med egna detaljer som gör den speciell. Den fick en löst stoppad kropp med mjuka leder, långa tvåfärgade öron och rosa fotsulor.



Sen har jag köpt massor av fina säkerhetsögon, nosar och annat! Ska visa dem en annan gång och även lägga upp en del till försäljning så småningom, för jag kommer inte kunna använda alla själv.

Sist men inte minst har jag virkat på ett gäng små "filurer" som jag snart kommer att berätta mer om. Men det är en helt annan historia och ett helt annat inlägg.


Kommentarer
Skrivet av: Matilda

Dinon är toksöt! =D Har frilagt bilden och lagt upp den på garnsidan nu, komplett med "fotoinfo" och länk till bloggen.

2010-03-09 @ 12:11:09
URL: http://charmingcrochet.se
Skrivet av: Ann

Oj, vad söt kaninen var! Verkligen fin, det verkar vara ganska avancerat att göra de små tårna?



Nu har jag virkat mumin och länkar till dig.Den var jätterolig att göra = bra mönster

2010-03-10 @ 09:26:10
URL: http://husflit.wordpress.com
Skrivet av: Erika

Hej! Superfin blogg med bra grejjer, ska få en kusik vilken vecka som helst och skulle vilja ge henne en sån där kanin:) Snälla, finns det nån möjlighet till att jag kan få mönster till kaninen?

Skulle värkligen bli glad:)



//Erika

2010-09-23 @ 18:50:36
URL: http://miniliten.devote.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback