Virka amigurumi -

Snorkfröken

Äntligen har mumintrollet fått sällskap av Snorkfröken!

Det är snart ett år sedan jag skapade mitt populära muminmönster och nu har jag utvecklat en variant på mönstret, som gör en lite mindre mumin som jag tycker är mer lättvirkad, men även mer snabbvirkad! Jag ska nu testa mönstret och göra ett gäng mumintroll till, bl.a. pappa mumin med hatt och mamma mumin med förkläde tänkte jag.

Kanske blir det också version 2 av mönstret på Lilla My och någon ytterligare muminfigur som dyker upp under virknålen!



Hon är inte helt färdig än, den lilla kalufsen saknas så jag klurar lite på hur jag ska få till den.

Kommentarer
Skrivet av: Tinna ...en trött 2 barnsmor =)

WOW, sååå duktig du är.

Är totalt superimponerad av alla dina fina figurer o inte snacka om skorna... =)



Kramar Tinna

2010-07-08 @ 00:51:37
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Skrivet av: Lindha

Åååh, denna hoppas jag kunna köpa mönster till. Den är ju som klippt och skuren - eller virkad... ;) - till mig. //Snorkfröken77

2010-09-02 @ 17:55:04
URL: http://snorkfroken77.blogspot.com/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback