Virka amigurumi -

En blomma till alla mina fina läsare!

Min nyvirkade lilla panda vill överräcka en blomma till alla mina fina, snälla, tacksamma och gulliga läsare! Era söta kommentarer värmer i hjärtat och sporrar mig att fortsätta blogga om virkning i allmänhet och amigurumi i synnerhet. Och att skapa nya mönster att dela med mig av!

Särskilt tack till Åsa Jansson och Anna Nilsson som skänkt en slant till mina mönster och till Sara, Åsa, Nina, Linda, Monica och Eva för era uppmuntrande ord om sköldpaddan Krabat!

Och tack till Trippelstolpe som kom med en bra idé om vad jag kan skriva om i bloggen - förutom att visa mina alster och dela med mig av mönster, alltså. Jag planerar nu att skriva en liten guide till hur man tolkar engelska mönster - det är inte så svårt egentligen. Jag tänker också recensera de 4 engelska amigurumiböckerna som jag köpte innan jul.



Som ni säkert kan se har jag inspirerats av Mias underbart söta panda, som ju är hennes signum. Jag har länge suktat efter en liknande och äntligen lyckades jag virka en - efter lite egna justeringar på figurerna i Elisabeth Dohertys bok Amigurumi!

Kommentarer
Skrivet av: Lotte

Din sida är helt underbar och jag tittar in titt som tätt. En guide hur man tolkar englska mönster skulle vara guld värd. Jag ger oftast upp på första stället jag kör fast på och sen blir det liggandes eller repas upp. Men jag vill verkligen lära mig tolka dessa mönster.

2010-01-26 @ 11:20:02
URL: http://akleja.org/wordpress/
Skrivet av: Åsa

Hej och tusen tack själv. Ursöt panda med blomma!

Jag virkar på som en besatt :)Det är ju så roligt speciellt nu efter att ha dina mönster att gå efter, är fortfarande lite chockad att jag har fått till en Mumin :) Din sida är toppen!!

2010-01-26 @ 21:42:22
Skrivet av: Ida´s kreativa

Hej hej!

Tänkte bara säga att du har en inspirerande blogg och har en award att hämta på min blogg :)

Hoppas du har de bra!

Glada hälsningar/Ida

2010-01-27 @ 16:28:54
URL: http://www.idaskreativa.blogspot.com
Skrivet av: josie

Hej!

Du gör mycket som är fint och gulligt!

Du gör så att det börjar klia i fingrarna av kreativitet! För det har du fått en utmärkelse. Du kan hämta den på min blogg;

josiethedesigner.blogspot.com

Ha det gott och fortsätt med det du gör, du är bra på det!

Kram josie

2010-01-28 @ 19:54:22
URL: http://josiethedesigner.blogspot.com
Skrivet av: Marie

Hej!



Du gör jättefina amigurumis och är en jättebra inspiration! Jag har en fråga, har du nån ståltråd eller något i armarna för att kunna få den att hålla saker?



Kram Marie

2010-02-24 @ 09:00:07
URL: http://www.cupcake.se
Skrivet av: Anonym

Skulle inte du kunna göra det här mönstret gratis? Det är så himla fint och eftersom jag inte är så duktig på att virka på fri hand så är det lite svårt att efterlikna Mias... Tycker att båda är jättefina och skulle verkligen vilja kunna göra en egen till min samling! :)

2011-01-12 @ 20:34:14

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback