Virka amigurumi -

Back on track

Ledigheten i mellandagarna har som sagt gett mig lite tid att virka igen och igår upplevde jag nytändningen på allvar! Jag har ju "duttat" lite på ett arbete här och ett arbete där, men som alltid när jag skapar en ny amigurumifigur så lossnar det plötsligt och jag vet vad jag (eller nålen och garnet?) vill göra.

Den här gången blev det en elefant som jag döpt till Elias. Huvudet improviserades fram och sen kom kropp och ben av sig själva, precis som det brukar vara när jag skapar nya amigurumis.







Jag är väldigt nöjd med Elias, det var längesen jag skapade en ny amigurumi från grunden och jag hade nästan glömt hur roligt det är! Jag tror att jag ska göra en till, rosa med blått hjärta och skriva ner mönstret ordentligt. När jag frihandsvirkar blir det ofta bara några slarviga små noteringar på ett papper som jag TROR att jag kommer förstå för alltid, men efter bara ett par dagar är det rena grekiskan.

Som tack till alla mina läsare för det gångna året - och för att fira min nytändning - kommer jag att lägga upp gratis mönster på elefanten inom kort också! :)

Kommentarer
Skrivet av: Lina

Oj, så söt! :) Ser fram emot mönstret!

2010-12-28 @ 22:38:36
Skrivet av: sunna

men så söt, ser verkligen fram emot mönstret, jag håller också på och finslipar ett nytt mönster jag ska lägga upp

2010-12-30 @ 08:47:25
Skrivet av: Elisabeth

Sikken söt liten elefant... Urgullig...

2011-01-01 @ 13:53:39
URL: http://lizzyelisabeth.panatet.se
Skrivet av: Anna

Supergullig elefant. Jag fick ett startkit från min syster i julklapp. Har du någon bra sida där man kan hitta grunder i virkning ?

Med vänliga hälsningar

Anna

2011-01-06 @ 22:01:44
URL: http://bossinsideme.blogg.se/
Skrivet av: Ulla

Vilken otrrrroligt gullig elefant. Jag håller på att virka in mig så jag kan göra egna figurer så småningom.

Jag tittar ofta in till dig.

Ha det så gott

Ulla

2011-01-13 @ 19:42:35

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback