Virka amigurumi -

Nya Nasse är klar!

Jag har pillat med mitt Nassemönster fram och tillbaka, för nu är det ju bara drygt 1 vecka kvar på min tävling och den nya versionen av Nasse har nu sett världens ljus!

Han blev mycket större än den förra versionen och mäter hela 30 cm, trots att jag virkat honom i virknål 2,5 mm. Jag antar att man kan skala ner mönstret också om man vill, ska kanske testa att göra en i variant mindre också.

Nasse som mönster kommer upp på bloggen runt den 23 oktober. Jag vill redan nu flagga lite för att Nasses huvud och framför allt mun kanske är lite komplicerade för en nybörjare, men jag ska försöka illustrera med bilder så gott jag kan så att alla kan få glädje av detta mönster.



Den lyckliga vinnaren i min tävling utses den 12 oktober och får denna Nasse samt mönstret före alla andra!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback