Virka amigurumi -

Veckans pendlarpyssel - Commuter's crochet

Det finns många söta mönster på sköldpaddor, men Mia Bengtssons tar ändå priset! Jag tycker dessa sköldpaddor är helt oemotståndliga - min allra första amigurumi var just en sköldpadda från detta mönster. Jag kan verkligen rekommendera Mias bok Virka amigurumi: söta små glädjespridare, förutom sköldpaddorna finns där massor av andra fina mönster.

Denna veckan virkade jag en ny sköldpadda, som tillsammans med en egen improviserad geting är veckans pendlarpyssel. Den här sköldpaddan blev faktiskt min första amigurumi som jag sydde ihop med "insidan utåt", d.v.s. den lite slätare sidan. Jag har tidigare föredragit den mer randiga sidan på mina amigurumis, men nu börjar jag gilla det släta utseendet allt mer.

Vilken sida låter ni oftast vara utåt på era amigurumis?


There are a lot of cute turtle patterns, but my favourite is Mia Bengtssons. I think these turtles are totally irrestible - my first amigurumi ever was a turtle from her pattern. This week I made a new one, and together with an improvised bee it's this week's commuter's crochet.


This turtle is actually my first amigurumi with the "inside out", that is the smoother side on the outside. So far I've prefered the more striped side on the outside of my amigurumis, but lately I've been drawn to the smoother look as well.

Which side is your favourite on the outside of your amigurumis?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback