Virka amigurumi -

Lite tankar om virkning

Denna veckans pendlarpyssel har resulterat i ett hundhuvud. Från början skulle det bli en björn, men jag tyckte att nosen blev mer lik en hunds. Jag måste köpa mer garn innan jag ger mig på kroppen, benen och svansen.



Annars sitter jag mycket och knåpar på en ny Nasse så att jag kan få mönstret på pränt. Jag är konstig när jag skapar egna mönster, för det slår aldrig fel - jag virkar utan att anteckna för att det flyter på så bra. Sen tror jag på allvar att jag ska komma ihåg hur jag har virkat! Och antecknar jag så blir det slarviga, svårtydda kråkfötter som jag sedan inte kan förstå riktigt.

Hunden är också skapad "på fri hand" d.v.s. jag bara virkar (och räknar) och så blir det något...förhoppningsvis i närheten av det jag tänkte. Jag har kommit på att jag tycker det är roligare att skapa egna mönster än att följa färdiga, det är säkert ett personlighetsdrag hos mig, för jag är likadan när jag lagar mat och ska alltid justera receptet lite efter eget huvud. :)

Jag tror att en av anledningarna till att jag gillar amigurumi är för att det är både kreativt och att man kan "analysera" och tänka matematiskt för att få formen att bli som man vill ha den. Mycket handlar ju som ni säkert också har märkt om att ha koll på multiplikationstabellerna och på plus och minus...de borde lära amigurumivirkning i skolan som matte och slöjd i ett!

En idé jag fick som hade varit kul om ni som följer bloggen och också virkar amigurumis vill vara med på, är att vi har någon slags "Månadens utmaning", där vi får ett tema och ska skapa något kring detta, som vi sedan visar i våra bloggar. Så skulle vi kunna dela ut ett litet pris eller någon form av "Award" som får vandra runt till vinnaren.

Vad säger ni andra om det? Låter det kul?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback