Virka amigurumi -

Det hänger på håret - It's all about the hair

Ni kanske undrar hur det går för min virkade tjej? Tyvärr har hon åsidosatts lite, eftersom jag får mitt lystmäte för virkning tillgodosett när jag pendlar med mina små extraprojekt. Men en del har hänt sen sist - hon har fått en överkropp, ett huvud, en (!) arm (jodå - den andra är på gång, liksom en kjol så stackaren slipper frysa om baken) och nu ett hår!

Jag tog mig an håret innan den andra armen, eftersom jag aldrig gjort hår förut och blev sugen på att testa. Jag vet inte vad jag ska säga om det - å ena sidan var det vansinnigt enformigt och tidsödande, men å andra sidan blev jag sporrad att fortsätta eftersom man direkt märkte hur dockan fick karaktär tack vare håret!

Det är kvar en del på håret, en arm, lite kläder (kjol och kanske en basker/keps) och så ansiktet som jag tror kan bli en utmaning. Så här ser hon ut för tillfället:



This is how my girl looks at the moment - she just has one arm, but the other one is on it's way! I made the hair before the second arm because I was curious to try to make hair, since I have never done it before. It's time consuming and a bit boring actually, but also motivating since the hair really adds character!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback