Virka amigurumi -

Mönster på Lilla Kanin!

Oj, vilken respons det blev på det utlovade mönstret på Lilla Kanin! :) Det gläder mig verkligen att ni blir så glada och längtar efter att få virka en egen kanin, så i mönstret till Lilla Kanin kommer jag dela med mig av lite ”virkhemligheter” eller småknep som man kan ta till för att få sina amigurumis att bli ännu roligare och finare!

 

I mönstret kan ni bl.a. lära er hur man:

- Får en amigurumi att både kunna sitta och stå (med rörliga ben)

- Får fina ansiktsdetaljer på amigurumin, som gör den extra uttrycksfull

- Gör så att armar o.d. kan böjas och bli kvar i olika ställningar lättare

 

Allt det här är inte så svårt egentligen, bara man kan knepen! Men man ska gärna ha virkat amigurumi ett tag, så därför har jag markerat dessa små finesser med ”överkurs” i mönstret.

 

Nybörjare på amigurumi ska dock inte hänga läpp för det – basen till Lilla Kanin är enkel att virka även för en nybörjare och om man är osäker eller helt enkelt inte tjusas av överkursens finesser, kan man helt enkelt hoppa över dem! Jag är säker på att Lilla Kanin blir lika söt i alla fall!

 

Mönster på Lilla Kanin


Kommentarer
Skrivet av: Emmy

Hej tack för att du delar med dig!<3

Lilla kanin är bara såå sööt!!<3<3

Måste virka henne :D

kram Emmy

2011-03-22 @ 17:25:32
URL: http://emmyochcattisvirkar.blogspot.com
Skrivet av: Monica E

Åh,så söt hon är!! Tack för alla fina "figurer" du delar med dig av!!!

Du har inte Nalle Puh, som man kan köpa mönster av? Jag hittar inte det någonstans, skulle vilja ha honom i min samling.

Kram från Monica E



2011-03-23 @ 23:39:44
Skrivet av: Fia

Stort tack! Här ska virkas kanin! :D

2011-03-24 @ 21:50:32
URL: http://fiaspysselotrams.blogspot.com
Skrivet av: Elsa

Måste bara säga tack för det jättefina mönstret, blev klar med en liten kanin igår som jag blev jättenöjd med! :)

2011-03-27 @ 16:15:34
URL: http://elsa-e.blogspot.com
Skrivet av: Matilda

Tack så väldigt mycket!!!!! Den är hur sööt som helst!! Ska börja virka den genast! ;)

2011-03-27 @ 20:59:38
Skrivet av: Annika

Otroligt söt! Tack för att du delar med dig :)

2011-03-28 @ 11:39:30
URL: http://svartahusets.blogspot.com/
Skrivet av: Malin

Vilken söt! Jag håller själv på med amigurumi, har faktiskt precis lagt upp en bild på mina senaste små underverk! ;)

2011-04-13 @ 08:59:49
URL: http://sandstroom.blogg.se/
Skrivet av: Linnéa

Ska det verkligen vara 20 cm och 25 cm? Så stor blir den väl inte? :O

2011-04-13 @ 22:45:52
Skrivet av: Virka amigurumi

Jag brukar skriva 20-25 cm tråd för att den inte ska bli för kort. :) Men klipp av så kort som du känner blir lagom för att det ska räcka att sy fast delarna eller igen öppningarna.



Och vill du ha rörliga armar och ben är det extra viktigt att tråden är tillräckligt lång på ena armen/benet!

2011-04-15 @ 10:24:21
URL: http://crochetamigurumi.blogg.se/
Skrivet av: Millasew

Tack för att du delar med dig av dina mönster! Tror att din kanin får bli mitt nästa projekt...

2011-04-15 @ 21:42:11
URL: http://millasew.blogg.se/
Skrivet av: Mia

Hejsan! Ville bara säga till till fina mönster!

TACK !!

Mia

2011-04-16 @ 11:29:44
URL: http://www.minobe.se
Skrivet av: Linnéa

Aha! 20 cm TRÅD! :P Nu fattar jag, trodde hålet skulle bli såpass. (läste ej ordentligt)

Tack!

2011-04-16 @ 22:44:33
Skrivet av: TIDSTJUVEN

Oj vilken söt! :D Tack för mönstret, jag ska absolut virka en liten kanin nu till påsk.

2011-04-19 @ 23:03:45
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Skrivet av: Linnea Bjuhr

Tack så jättemycket för att du delade med dig av mönstret. Min kanin fick resa till svärmor i Piteå!

2011-04-20 @ 21:39:28
URL: http://frubaver.blogspot.com/
Skrivet av: Hanna

Det går inte för mig! Jag är en nybörjare, jag får inte ihop huvudet, och vad betyder 2tills? Snälla svara! <3 ((Formen på huvudet blir bara större och större!!))

2011-04-22 @ 16:19:05
Skrivet av: Hanna

Det blir som en mössa </3

2011-04-22 @ 16:19:50
Skrivet av: Virka amigurumi

Hej! 2tills är en förkortning för "2 tillsammans" d.v.s du ska virka ihop 2 stycken fm eller göra en minskning. :)



Så först virkar du som en "mössa" men sen ska den krympas ihop igen så det blir en "boll" istället. Hoppas det löser sig nu! :)

2011-04-24 @ 10:12:01
URL: http://crochetamigurumi.blogg.se/
Skrivet av: Sara

Hej! Jag hittade ingen mailadress som där jag kunde nå dig/er så jag skriver här istället. Jag håller på att starta upp ett projekt i sommar som heter Virka för Verkligheten, för att läsa lite om det kan ni gå in på min blogg - www.virkaforverkligheten.blogspot.com. Jag undrar först och främst om du/ni skulle vilja komma, eller om ni känner några andra virkkunniga som skulle vilja komma och dela med sig av sin kunskap i ett välgörande syfte :) förutom det så undrar jag om det skulle finnas någon möjlighet att jag skulle kunna få använda de gratismönster som ni publicerar på bloggen att printa upp och ha tillgängliga under träffen?



Tack på förhand, hör gärna av er på min mail!

Skrivet av: Pellevin

Hej!

Tack för att du delar med dig av dina underbara mönster. Fick syn på denna kanin och var bara tvungen att börja på den. Men jag får inte till benen. Har virkat några amigurumis innan men är kanske ingen jättevan virkare. Kan du förklara mer utförligt för en ovan?

Tack så mycket på förhand!

2011-04-27 @ 12:04:12
Skrivet av: Millasew

Tack än en gång för att du delar med dig av ditt mönster. Nu finns min version i min blogg...

2011-05-01 @ 17:24:50
URL: http://millasew.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Underbar liten kanin som jag skulle vilja virka. Tyvärr har jag en spärr på mitt jobb så jag kommer inte åt mönstret och hemma har jag ingen skrivare. Finns det någon möjlighet att få mönstret på mail?

2011-05-09 @ 15:49:37
URL: http://mammapuhstickar.bloggagratis.se/
Skrivet av: Jennie

Hejsan. Underbar blogg du har! Jag har precis börjat virka min första hjärtekatt, och tänkte att du som virkar så fina saker kanske har lust att hänga på!?! På min blogg finns länk till hjärtekatten, om du inte redan hittat dit. En rolig grej att göra för barn som har det svårt. Om vi hjälps åt att sprida detta på våra bloggar tror jag att vi kan göra många hjärtsjuka barn lite gladare...

2011-07-03 @ 22:14:24
URL: http://www.galenipyssel.blogspot.com
Skrivet av: Estelle

Verkligen en jättesöt kanin! Håller på att skriva ut mönstret nu och jag hoppas att den blir bra :)

2011-07-14 @ 20:51:01
URL: http://estelleem.blogg.se/
Skrivet av: Mona-Lisa

Din kanin är helt underbar, tack för att du delar med dig av mönstret. tänker virka en som skall få ingå i en mobil till min vän som väntar liten efter att ha längtat i över 10 år.

2011-08-01 @ 12:52:43
Skrivet av: Petra

Hej! Tack för det fina mönstret! Jag undrar vad som menas med beskrivningen 2tills? Antar att 2i1 betyder två fasta maskor i en? Kanske dumma frågor men bättre att fråga än att undra :)



Tack återigen! Verkligen fina saker du gör.

2011-08-12 @ 21:00:31
Skrivet av: Nina

Jättesöt! Eftersom jag är tokig i kaniner så samlar jag på amigurami-mönster på just kaniner. Har virkat två olika hittills och nu måste jag även ge mig på ditt mönster!

2011-08-14 @ 15:17:50
URL: http://kattenjansson.blogspot.com/
Skrivet av: Sara

Jag tycker att det är bra att någon delar med sig av gratis mönster

2011-10-04 @ 17:39:04
URL: http://sarasyarone.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Hej, har precis hittat din blogg o måste säga att du gör helt fantastiska små figurer. Här snos massa söta mönster till barnens musikpåse som jag försöker virka ihop. Tacksam för de lätta beskrivningarna då jag är helt nybörjare på virket

2011-10-15 @ 10:50:10
URL: http://kycklingar.blogspot.com
Skrivet av: Raluca

Hej,

Denna kanin blir min första amigurumi någonsin. Din beskrivning är verkligen lätt att följa, så tack för det. Det jag fastnar på är benen, jag hänger inte riktigt med hur man ska virka, jag har gjot de första 10 lm och sen vänt arbetet och gjort första fm i den andra lm från nålen och sen gjort 7 till fm, i den sista lm gjorde jag 3 st fm, i samma lm. I din beskrivning står det att man vänder på arbetet och virkar en oval, det är här jag inte hänger med riktigt. Vad ska man göra efter andra vändningen, hur ska man virka här och hur gör man så man får totalt 20 fm innan man går till varv två?

Tacksam för svar

2011-10-20 @ 23:53:18
Skrivet av: Elsa

Hej! Jag ska försöka mig på den gulliga kaninen. Hur mycket garn behöver jag och hur stor blir kaninen?

2011-10-23 @ 12:27:19
Skrivet av: Åsa

Tack Tack för underbara gratismönster.

Jag är nybörjare och du är den första av alla dessa mönster jag gått igenom som jag fattade direkt.

Vädigt bra skrivna mönster som även en dum nybörjare förstår från början.

Evigt tack, du har en underbar sida

2011-11-03 @ 10:37:02
Skrivet av: Ingvor Andersson

Hej,



jag får inte mönstret att stämma med din bild av Lilla Kanin, då det ser ut som om du har virkat så mycket längre armar, ben och öron. Stämmer detta?



2012-02-04 @ 14:38:19
URL: http://www.doftfri.se
Skrivet av: Lotta

Hej! Som första virkprojekt virkade jag din underbara lilla kanin. Han blev jättesöt och har fått många komplimanger. Tack snälla för att du delade med dig av mönstret och för de lättbegripliga instruktionerna. :)

Skrivet av: Cecilia

Hej,



tack för att du delar med dig av det superfina mönstret, jag skrev precis om det på min blogg så du får gärna kika in och se hur min "lilla kanin" blev. Du har verkligen gjort mönstret lättförståeligt och snyggt.



Jag länkade till dig som en liten tackgest :)



Ha det fint och hoppas du lägger upp fler mönster!

2012-03-26 @ 21:54:08
URL: http://minmorkasida.blogspot.com
Skrivet av: Victoria

Jag vill gärna virka den söta lilla kaninen, men kan inte öppna mönstret. Skulle du kunna skicka den till min mail är du snäll?

2012-09-10 @ 11:05:52
URL: http://mylife-vicki84.blogspot.se/
Skrivet av: Victoria

Jag kunde öppna mönstret nu. Jag vill virka kaninen och lägga upp foto på den när den är klar på min blogg. Går det bra att jag länkar till dig?

Svar: Jadå, det går jättebra! :) Lycka till med virkandet!
crochetamigurumi.blogg.se

2012-09-11 @ 15:54:19
Skrivet av: Anna

Hej!
Jag har virkat din underbara kanin en gång innan och det blev en succè. Vill så gärna göra en till , men jag kan inte öppna mönstret nu. Har du stängt funktionen eller säljer du mönstret?
Skulle annars väldigt gärna vilja ha det.
mail: [email protected]

2012-09-23 @ 20:33:46
URL: http://annaslifetime.blogg.se
Skrivet av: Frida

Hänger inte med på benen, hur ska jag lyckas få det till 20 maskor?:/

2012-09-27 @ 14:37:10
Skrivet av: I.W

Hur öppnas detta mönster?

2012-10-01 @ 15:06:38
Skrivet av: I.W

Nu gick det att öppna :-) Tackar för det. Nu skall jag testa att virka denna supersöta kanin. Om allt går bra blir det en doppresent.

2012-10-01 @ 16:41:05
Skrivet av: Helena

Hej!
Vilka underbara mönster du har!
Men ett problem har uppstått, jag kan inte öppna länkarna till 5 av dina mönster, något är antagligen fel, dessa är det;
Lilla Kanin
Elefant
Julgris
Kvack Kvack
Viss Nalle
Är det något som du kan åtgärda? Jag blev så himla längtansfull att virka och det du skrev om tips vid lilla kanin gjorde mig så nyfiken. Jag har bara virkat dukar och liknande tidigare! De andra mönstren var inga problem att öppna! Tack på förhand!

2013-01-24 @ 23:31:21
Skrivet av: Victoria

Hej!
Jag tycker att lilla kanin är så söt. Tack för att du delar med dig av mönstret. Jag har virkat den och publicerat bilder på min blogg samt länkat till dig.

2013-04-02 @ 21:37:33
Skrivet av: Annica

Precis en sån kanin jag vill virka till min dotter! :) Men precis som Helena skriver, så kan jag inte öppna mönstret... Det går på mobilen, men då blir det så svårt att läsa :/ Finns det något du kan göra?
Jättemysiga saker du gör och tack för att du delar med dig!

2013-06-16 @ 15:38:38
Skrivet av: Anna

Hej! Försöker öppna mönstret på din virkade "lilla kanin" men det går ej :/ Tror du att du skulle kunna skicka mönstret till min mail? Vore jättesnällt!

2013-07-10 @ 17:17:54
Skrivet av: Jeanette Lindqvist

Hej, jag blir verkligen kär i din fina lilla kanin, vill så gärna virka just den, men få inte upp mönstret. Jag skulle bli jätteglad om du vill skicka mig det till min mailadress. Tack på förhand.

2014-01-05 @ 16:42:59
Skrivet av: Martine

Hej! Precis som många andra skriver skulle jag jättegärna också vilja virka lilla kanin men kan inte öppna mönstret :( Skickar du mail med mönstret eller har tiden "gått ut"? Tack på förhand!

2014-01-05 @ 23:18:22
Skrivet av: Caroline

Skulle också jättegärna vilja ha mönstret till denna underbart söta kanin. Hoppas du har möjlighet att fixa till länken, eller maila den.
Tack!

2014-01-31 @ 19:52:27
Skrivet av: Linda

Hej! Supersöt kanin! Hur hög ungefär blir den? Tack på förhand!

2014-02-24 @ 21:38:05
Skrivet av: Nathalie

Den är jätte söt och jag skulle vilja testa att göra en själv men jag kan inte öppna mönstret :( finns de någon annanstans eller kan du möjligen skicka ut de?
Tack :D

2015-01-23 @ 10:53:06

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback