Virka amigurumi -

Önskemönster - Dinosaurie

Jag har ett par läsare som frågat efter mönster på dinosaurien som jag virkade för ganska länge sedan av garnet jag vann av Charming Crochet.

Problemet var bara att ursprungsdinosaurien inte bor hemma hos mig längre och jag virkade den på fri hand - så jag har varit tvungen att virka om på frihand igen för att skapa en ny dinosaurie. Ikväll blev de klara - ja, jag säger "de" för det blev både en stor "mamma dinosaurie" och en liten "baby dinosaurie" som växte fram under virknålen.

Jag försökte fota de nu ikväll men ljuset är för dåligt, så bilder kommer imorgon och då ska jag också renskriva mönstret, som ni kommer att kunna köpa på de små sötnosarna.

Här kommer i alla fall bilden på den första dinosaurien jag gjorde - den nya versionen blev rätt så lik tycker jag, men kanske med något mindre huvud.



Och har ni fler "önskemönster" - antingen på gamla figurer jag gjort, eller förslag på helt nya som ni vill att jag ska skapa mönster till, så är det bara att önska på! ;)

Kommentarer
Skrivet av: Zanya

Åh så söt =D En sån måste man ju bara göra =))

2010-07-28 @ 08:24:09
URL: http://www.zanya.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback