Virka amigurumi -

Jag känner mig generös! Gör du?

Kanske är det julkänslan som gör mig extra generös, för jag har funderat mycket de senaste dagarna på att låta alla mina mönster bli gratis och istället låta er fina läsare och glada virkare själva avgöra om och i så fall hur mycket ni vill betala för dem.

Anledningarna är att jag gärna vill att alla ska få tillgång till och glädje av mina mönster och det har hela tiden känts lite fel att ta betalt för dem. Men som alla säkert förstår, så tar det mycket tid att utveckla egna mönster (även om det är bland det roligaste jag vet!) och därför kommer jag även i fortsättningen gärna att ta emot frivilliga bidrag för mina mönster, som ni kan betala in här.

Det är givetvis helt frivilligt att betala in något och var och en avgör själv hur mycket man vill bidra med (minsta insättning på den sidan är dock 20 kronor). Min ambition är att använda pengarna jag samlar in till bl.a. inköp av garner, ögon m.m. och till lite fler roliga utlottningar och tävlingar här på bloggen. Bidragen kommer givetvis också att sporra mig till att utveckla ännu fler roliga mönster!

Jag tror också att jag lättare kommer att lägga upp mönster på bloggen när de är gratis, för då behöver jag inte skapa PDF:er eller testa att virka igenom mönstret 3-4 gånger innan jag lägger upp det, utan kanske bara 2 gånger. Det gör att t.ex. mönster på sköldpaddan Krabat snart kan komma upp på bloggen och även andra egna mönster på figurer som jag bara virkat 1-2 gånger.

Så de kommande dagarna blir alla mina mönster gratis! Håll utkik på bloggen och lämna gärna era frivilliga bidrag till min blogg och mina mönster här.




Kommentarer
Skrivet av: carolin

Hej, haller pa att virkar amigurumis till min dotters dagis froknar da hon kommer byta dagis till hosten. de ar alla indelade i olika grupper men nu fattas fjarilsfrokens amigurumi, har inte hittat en fjaril som jag tycker om har du nagra tips?

Carol Bologna, Italien

2011-04-27 @ 16:51:25
Skrivet av: petra

du borde lägga upp alla mönster gratis

2011-09-24 @ 16:12:43

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback