Virka amigurumi -

Mitt tävlingsbidrag

Här är mitt bidrag till Amigurumi i Fokus månadstävling på temat ögon - sköldpaddan Krabat!

Krabat är ett ypperligt exempel på att saker inte alltid behöver gå precis som man har tänkt sig för att det ska bli bra. Jag började nämligen virka på en helt annan figur först, men det blev liksom ingenting av det och jag höll på att ge upp utmaningen. Garnet och virknålen fick vila länge, sedan tog jag tag i det igen och fram ur nystanet växte - en sköldpadda! Det var ju det som hade velat komma fram hela tiden!

Jag är nämligen väldigt svag för både Mias och Idas sköldpaddor, men nu har jag gjort ett eget sköldpaddsmönster, som jag själv blev väldigt nöjd med, och det känns jättekul! :)



Krabat är en mångfacetterad sköldpadda - ingen vet säkert om det är en kille eller en tjej. Krabats personlighet är också allt från analytisk, drömmande, kreativ och sällskaplig.

Jag tänkte först använda säkerhetsögon, men det blev liksom inte heller "rätt" utan till slut blev det ögon av tyg i olika former. Det var riktigt roligt att göra ögonen av tyg - det ska jag definitivt göra fler gånger!

Nu är jag sugen på fler Krabater. Jag måste ju testa mitt mönster ett par gånger till, så jag hoppas hinna virka ett par sköldpaddor till i andra färgkombinationer.

Kommentarer
Skrivet av: Monica Hansen

Fina ögon!

2009-11-27 @ 08:41:39
URL: http://stickebloggen.blogspot.com/
Skrivet av: pixi

Oj vad gullig!! =)

2009-11-27 @ 21:29:21
URL: http://meandpixi.blogspot.com
Skrivet av: emma

vilken charmig sköldis =)

2009-12-01 @ 22:19:23
URL: http://www.designelwie.blogspot.com/
Skrivet av: Jenny

Underbar liten sköldpadda!

Jag har precis fått ändan ur vagnen och börjat med denna roliga hobby. Det går inte att säga annat än att jag är FAST ;) och jag tackar därför stort för att det finns vänliga själar som du som delar med sig av sina fina mönster. TACK!



Mvh, Jenny

2010-01-05 @ 22:47:53
URL: http://www.vardagar.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback