Virka amigurumi -

En titt på Tukanen - A peek at the Toucan

Nu har tukanen även fått en kropp och börjar likna något! Vår katt Chaplin tog sig en närmare titt på honom under kvällen och fick en ny kompis. Jag tror att tukanen ska heta Charlie, eftersom Chaplin och han kom så bra överens. :)

Jag kan inte bestämma mig för om Charlie ska få vingar eller inte och benen lär bli en utmaning att få till! Kanske lägger jag tukanen på is ett tag medan jag klurar lite på hur jag vill göra.

Jag funderar också på att virka en mumin-flodhäst till för att testa mitt mönster en sista gång, och sedan lägga ut det här i bloggen om någon är intresserad.

Now the toucan has got a body. Our cat Chaplin took a peek at him this evening and they became friends. I think I'm going to name the toucan Charlie, since he and Chaplin got along so well.

I can't decide whether I want Charlie to have wings or not, and the legs are definately going to be a challenge! Perhaps I'm going to let the toucan rest for a while so I can make up my mind.

I'm also planning to crochet one more moomin-hippo just to try the pattern one more time, and then I'm going to post it on the blog if you'd like to try it.

 
               


Kommentarer
Skrivet av: Häxan Sytant

Din Charlie är verkligen supercool!

Jag tycker nog att det skulle vara fint med vingar.

Du undrade över snöret till mina bokmärken. Jag virkar en dubbel uppläggning så långt jag vill att snöret ska vara. Jag har funderingar på att lägga upp instruktioner på hur man gör detta eftersom jag inte har hittat någon sådan på nätet.

2009-07-14 @ 11:48:41
URL: http://haxansytant.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback