Virka amigurumi -

Utomjordingarna anfaller - Alien encounter

Ibland blir kopian bättre än originalet - åtminstone tror jag att det blir så när det gäller min nya virkade tjej! En del beror säkerligen på garnet, eftersom bomullsgarnet jag använder nu ger ett mycket finare resultat. Men jag vill också tro att jag nu börjar bli en lite vanare virkare - innan jag började virka amigurumis hade jag knappt hållt i en virknål och mina enda virkkunskaper var ett "snöre" med luftmaskor som jag virkade i mellanstadiet. Däremot hade jag stickat en del - men nu är det virkning som gäller för hela slanten!

This is my new crocheted girl - at the moment she looks a bit like an alien, but I think she will be nicer than the original girl I crocheted. Of course a big part is the yarn, but I also like to think I'm getting more used to crocheting.



Hon ser lite ut som en utomjordning utan håret...
She looks like an alien without the hair...

 

Jag är lite stolt över alla detaljer - överkroppen med bröst och höfter, fötterna, händerna, baken....
Det enda jag är lite missnöjd med just nu är munnen, så vi får se om jag kommer på någon ny idé där.

I'm a bit proud of all the details - the upper body with breasts and hips, the feet, the hands, the behind...
The only part I'm not satisfied with is the mouth, so I'll see if I come up with a new idea for her mouth.

Ikväll har jag börjat med håret också och hon börjar se mer ut som en människa än en alien. Jag tror att det är en Agnes eller Stella som växer fram, men vi får se när hon är färdig.

Tonight I've started with her hair as well, and I think she's going to be called Agnes or Stella, but we'll see after she's finished.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback