Virka amigurumi -

Pendlarpyssel och nytt garn - Commuter's crochet and new yarn

Veckans pendlarpyssel är en blomma till förra veckans geting. Jag har fuskat lite och virkat något blomblad hemma också. Nu har jag köpt hudfärgat bomullsgarn också för att virka en ny tjej, eftersom jag upptäckt vilken skillnad det är mellan olika garner! Jag började virka amigurumis med s.k. "virkgarn", som gör att resultatet blir lite stelt och kantigt.

Min lysmask och sköldpadda var de första jag virkade i bomullsgarn och märkte att de blev mycket smidigare på något sätt.

Vilka är era favoritgarner till amigurumis?

 

This weeks commuter's crochet project is a flower for last weeks bee. I've cheated a bit and have been crocheting a couple of petals at home as well. Now I've bought skin-coloured cotton yarn to crochet a new girl, because I've discovered the difference yarn can make! My caterpillar and last turtle I made with cotton yarn and they feel so much smoother compared to the other, stiff yarn I've been using.

What type of yarn is your favourite for amigurumis?


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

URL/Blog:

Kommentar:

Trackback